Följ mig som åskådare på livets arena med lärandet i blickfånget!

Som lärare, fortbildare, småbarnsmamma, fritidsfilosof och livsåskådare är jag ständigt omgiven av lärande! Men är vi inte alla det?

Mellan himlavalvets oändlight och den minsta ivägflygande frökapseln från maskrosen på sommarängen finns frågorna om livet. De kan tyckas stora för en del och små för andra!

Alla möten ger kunskap och kunskap ger lärande, lärande om livet!

Följ mig i en del av dessa möten- med både små och stora människor. Med både stora och små frågor!

måndag 11 april 2011

Att vara där det händer!

Kan tycka att det är en fantastisk förmån att få arbeta i skolan, att befinna mig mitt i utvecklingens nav. För var annars skapas framtiden om inte just här, i Mitt klassrum. I dessa små kreativa hjärnor, som tillhör mina elever, rullar utvecklingens kugghjul!
Vi pratar om entreprenörskap i skolan och "Thinking outside the Box" men för eleverna är detta inget problem- det gör dom hela tiden! Det är bara vi i vår fyrkantiga, statiska uppfattning om verkligheten som inte ser detta.
Nej, jag lutar mig tillbaka en stund och lyssnar till elevernas funderingar om hur man skulle kunna få ut smutsen ur bensintanken på fyrhjulingen hemma på gården och konstaterar förnöjt att det är HÄR det händer! Det är här framtiden skapas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar