Följ mig som åskådare på livets arena med lärandet i blickfånget!

Som lärare, fortbildare, småbarnsmamma, fritidsfilosof och livsåskådare är jag ständigt omgiven av lärande! Men är vi inte alla det?

Mellan himlavalvets oändlight och den minsta ivägflygande frökapseln från maskrosen på sommarängen finns frågorna om livet. De kan tyckas stora för en del och små för andra!

Alla möten ger kunskap och kunskap ger lärande, lärande om livet!

Följ mig i en del av dessa möten- med både små och stora människor. Med både stora och små frågor!

fredag 12 augusti 2011

Det andas nystart- hopp och förväntan!

Startar terminen i Laxå med 2-dagars utbildning. Full av förundran och fascination över de fantastiska pedagoger jag möter! Vi möts i samtal kring vårt gemensamma uppdrag och jag känner mig trygg. Trygg i att skolan går ett bra läsår till mötes. Nya uppdrag, styrdokument och på flera håll arbetssituationer. Men vi är redo!
Luften jag andas är ren och klar, den inger hopp och förväntan! Det andas Nystart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar