Följ mig som åskådare på livets arena med lärandet i blickfånget!

Som lärare, fortbildare, småbarnsmamma, fritidsfilosof och livsåskådare är jag ständigt omgiven av lärande! Men är vi inte alla det?

Mellan himlavalvets oändlight och den minsta ivägflygande frökapseln från maskrosen på sommarängen finns frågorna om livet. De kan tyckas stora för en del och små för andra!

Alla möten ger kunskap och kunskap ger lärande, lärande om livet!

Följ mig i en del av dessa möten- med både små och stora människor. Med både stora och små frågor!

onsdag 17 augusti 2011

Olikheter



Fascinerades under morgonens biltur till skolan över alla de olika spindelnät som fanns på ängarna. Hur det ena spindelnätet inte var det andra likt när solen glimmade i de daggdroppar som fastnat däri. Njuter över olikheterna i näten och tänker att det är befriande med olikhet! Så vackert att de skiljer sig åt!
Så tänker jag ett steg till och tänker på den klass jag möter på måndag, alla barnen med sina olikheter. Så fantastiskt unika dom är!

1 kommentar: